F10 Kamratförening inbjuder till föreläsning 2018-09-26

Luftvärnets ombeväpning mot målbild 2025!

Tid: 19:00 i nya Föreläsningssalen.

Omvärldsutvecklingen visar att tillgång till luftvärn med medellång räckvidd är väsentligt för Sveriges säkerhet. Vi måste ha förmågan att kunna möta angrepp med taktiska ballistiska missiler och bekämpa ett stort antal mål samtidigt, inklusive stridsflyg, säger arméchef Karl Engelbrektson.

På vilket sätt kommer Luftvärnets ombeväpning att påverka luftstridskrafternas förmåga?

Chefen för försvarsmaktens Luftvärnsregemente Lv 6 i Halmstad överste Anders Svensson och major Rick Grundevik LvSS (Luftvärnets Skjutskola) ger oss en inblick i vad det nya luftvärnsrobotsystemet Patriot kommer att  betyda för luftförsvaret i målbild 2025.

Anmälan till föreläsningen gör Du smidigast senast 5 dagar före genom att betala in 40 kr med Swish 1235411137, till bankgiro 5639-7730 (ange namn) eller med QR-koden här intill. Kan du inte girera eller Swish:a, så SMS:ar du till 070-886 86 86 eller mejlar lars@hedstrom.as senast 5 dagar före. Bekräftelse på ditt deltagande får du 2 dagar före föreläsningen med e-post. Du kan betala kontant, men kom ihåg att anmäla Dig för att säkert få en plats!